بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حمایت و مقاومت در بورس چیست ؟

حمایت و مقاومت در بورس چیست ؟

????حمایت


سطوحی که برای خریداران از جذابیت خاصی برخوردار است و با رسیدن قیمت به این سطح با افزایش تقاضا روبه‌رو هستیم که این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود. در واقع در این سطوح میزان تقاضا بر میزان عرضه فزونی یافته و بر آن غلبه می‌کند که نتیجه این پیروزی به‌صورت افزایش قیمت‌ها و ادامه روند صعودی قابل‌ مشاهده است.


???? مقاومت 


مقاومت جایی است که عرضه بیشتر از تقاضا است یعنی حجم فروشندگان بیشتر از خریداران است و تمایل به فروش در آن محدوده افزایش پیدا می کند و بعبارتی از افزایش قیمت جلوگیری می شود و همین امر موجب کاهش قیمت و ادامه روند نزولی می‌شود.



???? هدف یا تارگت


معمولا هدف میزان بازده ما از سهمی است که با توجه به قیمت خرید در یک نقطه انتظار داریم قیمت به آن مقدار برسد. به زبان ساده تر میزان بازده ما از خرید می باشد. 

اهداف در دیدگاه های مختلف، متفاوت است؛ برای مثال در بازه روزانه و ساعتی میزان هدف می تواند بین 3 تا 5 درصد درنظر گرفته شود که به این دیدگاه نوسان گیری می گویند. و یا در بازه کوتاه مدت ممکن است سهمی را برای یک بازه 1 الی 2 ماهه خریداری کنیم با هدف 20 تا 30 درصد و یا بازه بلند مدت بیشتر از یک یا دو سال با هدف بالای 100 درصد و غیره.. 

در بسیاری از استراتژی ها خطوط مقاومت بعنوان هدف قیمتی سهم معرفی می شود و تحلیل گران محدوده هایی که مقاومت وجود دارد را بعنوان هدف یا تارگت بیان می کنند. 



???? حد ضرر


وقتی شما سهمی را خریداری می کنید و قیمت سهم افت می کند و پایین می آید، تا کجا باید با این ضرر همراه باشیم و چه موقع از سهم خارج شویم ؟

به زبان خیلی ساده مقدار پولی که بخاطر این افت قیمت سهام از دست می دهید ضرر شماست و برای جلوگیری از ضرر بیشتر حد ضرر را تعریف می کنیم و درصدی که از قیمت ضررمان کم می شود تا بیشتر ضرر نکنیم، درصد حد ضرر ماست. 

معمولا تحلیل گران تکنیکال حد ضرر را زیر خط حمایت بررسی می کنند. اگر تکنیکالیست نیستید حد ضرر بسته به هدف شما و همچنین میزان ریسک پذیری شما بستگی دارد. تحلیل گران حرفه ای معمولا در حد ضرر قیمت پایانی را مد نظر قرار می دهند. 

نکاتی که در حد ضرر باید رعایت کنید: 

???? معمولا حد ضرر زیر ناحیه حمایتی و بین 8 تا 10 درصد زیر قیمت خرید باشد. 

????اگر خط مقاومت یک سهم شکسته شد و قیمت در بالای مقاومت تثبیت شد می توان حد ضرر را روی مقاومت شکسته شده قرار داد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده